Saturday, February 21, 2009

Monkey D Luffy

Encik Luffy, (tak best panggil ko Monkey)....

Tima kasih sebab memberi aku idea untuk menulis. Aku sebenarnya nak komen je kat entry ko ttp aku rasa panjang giler plak komen aku tu. Maka aku pun dedikasikan la satu entry ni untuk ko yang aku baru je kenal dalam blog selama beberapa minggu ni; dan juga kepada orang2 yang belum kahwin (selepas ini ejaan - kawin) dan yg dah kawin. (untuk makluman aku dah nikah & kawin).

Aku kawin umur 23, laki aku plak masa tu umur 30. Korang rasa aku muda lagi ke? Atau pun laki aku yang dah tua? Masa aku kawin tu (tahun 2003), aku rasa macam aku ni kategori kawin awal. Sebabnya ; 1. Kawan2 aku belum kawin dan 2. Aku ni bukan la spesis ayu dan anggun sehingga berjaya menarik perhatian lelaki. Hehehehhehe.....

Oklah, bukan itu isunya di sini. Aku tau ada di kalangan umat manusia di luar sana menjadikan isu kawin2 ni macam isu besar sangat. Apasal ek? Bagi aku, takde apa yang jadi isu sekarang ni. Sesiapa pun boleh kawin dengan sesiapa yang dia nak, bila2 masa asalkan tak langgar hukum dan adat. Misalnya Encik Luffy yang membayangkan dia kawin di usia senja dengan makwe umur 20an....ape ada halllll kan? Ataupun seorang makcik umur 50 yang terasa macam nak kawin ngan brader umur 30...pun apa ade halllll.....(kan trend terkini...hehehehehhehehe). Jodoh tetap di tangan Tuhan. Bila dan dengan siapa, kita boleh pilih, tapi akhirnya Dia yang tentukan.

Hal-ehwal nikah kawin ni, pada pandangan aku janganlah terlampau excited sangat. Perancangan tu perlu, tapi mustahil ia akan berlaku 100% seperti yang dirancang. Kalau anda bercinta dengan anak jiran anda selama 12 tahun, belum tentu ngan dia anda kawin. Silap2 anda kawin ngan budak yang datang interview kat tempat kerja anda. (selingan) Korang tau Roslin Hashim (pemain badminton laaaaa...itu pun tak tau), baru je kawin 12 hari dah lafaz talak 1 (cerai la tu).


Jadi kepada encik Luffy dan kepada sesiapa saja.....jangan la minum Nescafe banyak sangat sebab nanti jadi macam aku. Merapu takde hala tuju.

Anak tupai di atas dahan
Mati ikan dilempar tuba
Jodoh pertemuan di tangan Tuhan
Jangankan senja, dah malam pun kan tiba



Selepas ini aku akan menulis satu entry yang agak serius.....nantikan....(helllehhhh macam ramai peminat).


SEKIAN TIMA KASIH

1 comment:

Monkey D Luffy said...

hahaha... tergelak aku yg tgh minum nescafe panas ni