Tuesday, February 17, 2009

Kain Terselak Kaki Terkangkang

Panas giler la tajuk ni....sebenarnya tajuk ni rekaan aku je la memetik ayat dari warta berita. Ada lagi sambungannya tapi sungguh la tak manis kalau aku tulis gak... Aku seperti biasa, no komen la. Sebab satunya aku pelik; apahal la kes posisi amoi tido pun nak jadi isu nasional. Dah-dah la tu. Ntah la..tak sampai la level aku nak membicarakan kisah ni. Mende yg privacy dah jadi sensasi, yg patutnya tak privacy, tak pulak kita sebok2. Sebab tu la pembantu rumah beranak sorok baby dalam laci sampai 3 hari pun tuan rumah tak sedar. Apa pun terima kasih la sebab memberi aku idea untuk entri kali ni. Heheheheh....tajuk mesti panas baru la seronot utk dibaca.
Privacy ni ada kaitan dengan kerahsiaan...ye la benda2 privacy ni selalunya rahsia la. Bagi yang tak paham Bahasa Melayu, Bahasa Inggerisnya PRIVATE & CONFIDENTIAL (P&C). Dulu2 aku paham kalau istilah P & C ni semuanya applied to official document je. Heheh sekarang ni rupanya dah semakin meluas plak. Tapi ye lah selalunya mana yang sangat2 dirahsiakan tu selalunya itulah yang paling2 orang nak tau. Best nyerrrrr.....
Kat Malaysia ni sebenarnya istilah privacy (kalau di'melayu'kan privasi) sebenarnya lebih sinonim dengan artis2 yang tak berapa popular tu. Heheheheheh....
Artis LW : Hubungan dia dengan I itu hak peribadi. Tunggu saja kad jemputan dari kami.
Artis RMA : Tolonglah hormat privasi I dan family I. Kami pun nak hidup macam orang lain gak.
Artis XXF : Saya rasa kisah rumahtangga kami ni x perlulah dicanang dlm media. Kita selesaikan cara baik.
(Semunya membawa maksud RAHSIA = PRIVACY)
Jadi apa kesss? Sebenarnya aku dah tak tau apa yg aku merapu ni. Kepala pening sebenarnya Cuma satu je lah. Jagalah privacy anda. Di opis, di rumah, di pasar malam atau pun di alam cyber.
SEKIAN.

1 comment:

misz_A said...

hi..salam singgah...