Monday, June 16, 2008

MENCARI MASA


Kebelakangan ini terlalu banyak kekangan masa yg perlu aku tangani. Bukan dlm lingkungan kerja, tetapi lebih dalam lingkungan hidup peribadi aku. Menghadapi majlis perkahwinan dua adik yang berlangsung awal bulan ini..tapi kronologinya bermula dari 10 Mei 2008 dan pastinya kesibukannya lebih awal dari itu. Adik lelaki yg keempat (Ateh) melangsungkan pernikahan dan majlis perkahwinan pada 10 Mei 2008 di Bukit Gantang, Perak. Selesai di sana pernikahan adik perempuan ketiga (Alang) pada 24 Mei 2008 di BBB. Pastinya lega apabila yang wajib selesai dan bersedia pula untuk majlis kenduri keduanya di BBB pada 1 Jun 2008.


Dan selesai pada 1 Jun 2008, aku seakan-akan goyah menghadapi kerja (yg taklah sebanyak mana pun). Namun setelah mengenepikan hal kerja hampir dua minggu terasa betapa peritnya utk mengekalkan prestasi. Dan sehinggalah 8 Jun 2008, selepas majlis bertandang alang, aku terus ke PWTC - Cryptology2008 yang pastinya memakan masa sehinga seminggu.


Aku tak sabar utk bercuti pada hujung bulan ini. Walau sekadar di Langkawi, tapi inilah masanya aku ingin bersama suamiku sepenuh masa. Kesempatan ini memang utk berehat sepenuhnya dan sempena anniversary ke-5 Jun ini.

No comments: