Sunday, April 20, 2008

MArah Bebb......Bukan MErah

Membaca blog HZ- Frequent Seas membuat aku rasa tak kena...kenapa?Ade benar dan mungkin ade juga yang.....
Aku,Ida,Fairuz,Wanie, Feziul dan Ita...dari hari Ahad seharian sampai ke malam,sambung plak Isnin pun sampai ke malam. Aku tak tau ape yg diorg fikir..macam mana diorg manage. Setiausaha program ntah ke mana...org lain apa tah lg!

Seharian Ahad aku, Ida,Fairuz dan Feziul angkat display board dari ofis bawa ke tempat kejadian, buat wiring spotlight (ilmu baru dari Fairuz) bagai nak gila. Bertuahlah ade Fairuz,PAR yg bekerja sepenuh hati, Ida pegawai sains yg sanggup berhempas-pulas dan Feziul pemandu yg boleh bantu mcm2 kerja. Wanie sibuk di syurganya menyudahkan presentation multimedia yg asyik kena edit. Wanie..dia kerja tiap2 hari sampai tgh mlm sorang2, siapa yg tau? Tanya pun tidak...

Ptg Isnin masih lagi kami inilah...org lain masih tiada. Ntah mungkin ade kesibukan lain. Kak Sal sebok di Fakulti set up makmal...mungkin menjelang Selasa baru clear semuanya. Ita yg dah beranak kecik tu pun stay sampai malam siapkan ruang pameran.Yg sebok memuji dan kesiankan kitorg cuma Abang Abu yg jaga dewan tu. Hermmmm...nak wat camner kan? Sedih sgt sebenarnya, bak kata Ita agaknya kita je kot yg sebok nak sambut ulangtahun. Dan sekali lg...siapalah yg tahu kannn?

Nak mengadu? Ngan siapa? Ntah...

Isnin malam tu kitorg angkut plak sofa VIP dari dewan sidang bawak ke dewan makan...angkut pokok bunga dari ofis. Dan akhirnya tghari tu sofa tu tak digunakan pun spt yg dirancang. Petang Isnin kitorg jugak yg tunggu katerer set up semuanya. Apa lak kena-mengenanya kitorg ni ngan katerer..mana yg in-charge makanan? Pinggan-mangkuk sumbing, sudu bercampur-aduk coraknya.Nnt kalau masalah, saper yg kena blame?Dah agak dah saper...makanan bersemutlah...tak proper lah...whatever gasaklah situ.

Masa hari kejadian, ramailah plak yg tersengih-sengih. Ehhh....ramai staf rupanya.... Aku dah tak boleh bercakap sbb macam2 dlm hati nih. Aku tau yg lain pun camtu....so mungkinlah ade saper2 yg paham kenapa kitorang pakai black+red hari tu. Lunch ulangtahun aku tak makan langsung sbb hati aku sebak+marah. Tak siapa tanya punnnn....

Dan teruslah program...habis di dewan sambung sessi di makmal...Kak Sal mmg full-time kat sana. Yelah dah memang kepakaran dia pun.Dan setiap kali sessi top-up gula-gula ngan air mineral...jaga makanan supaya takde outsiders melantak dgn selambanya....Hari Rabu tghari mencelah plak ke dewan buka semula display board, hantar balik ke ofis dan pasang semula.Huhuhuhuhu...nasib baik Allah kurniakan kitorg tenaga lebih.

Mungkinlah masing2 ade kesibukan yg agaknya aku tak nampak...dan aku dan beberapa org itu bukanlah jenis yg suka mengarah itu ini dan meminta-minta tolong.Sepatutnya TOLAK-ANSUR DAN TOLONG-MENOLONG itu dtg dgn sendiri kan?

Dan sesungguhnya bekerja di sini mengajar aku menjadi lebih kejam dan keras hati...TERIMA KASIH KEPADA MY RED&BLACK TEAM MEMBERS DAN SUAMIKU SAYANG YG MERELAKAN ISTERIMU INI BEKERJA SEHINGGA LEWAT MALAM setiap kali ade program di ofis. Dan semestinya kepada Allah SWT yg mengurniakan aku tenaga dan kekuatan untuk terus menabur secebis bakti sebagai marhaen di pentas cendikiawan ini....Apa saja yg aku buat cumalah utk kepuasan aku.

Hanya Dia Yang Maha Mengetahui.

1 comment:

hishamuddinz said...

Sorry terjumpa. Boleh tahu apa yang tak kena ...

Harap bersabar dalam kerja ... jangan jadi kejam. Cukuplah kekejaman yang ada di luar.