Tuesday, October 27, 2009

Kalau Joyah Jadi Loyer


Ada kawan-kawan aku yg bertanya nape kat FB aku ramai (banyak) corat-coret ala-ala lawyer gitewww.... Cam best jer kan aku sajer2 nak add lawyers as my friends. Takde maknanya ok..sungguh fake kalo cenggitu.

Kpd kawan2 yg tertanya-tanya itu; yg pastinya baru2 jer kenal aku; kesahnya cenggini....

Aku nih dulu pernah belajar Matrikulasi Undang-undang di UKM then sambung 1st year also di UKM and that was it. Setakat itu aja sebab aku belajar main-main (please study hard and smart yer to those yg di luar sana). Banyak la kenangan story-mory kat UKM ni. Lucky me sebab sehingga kini kawan-kawan aku di sana masih ingat aku, InsyaAllah. They called me Joy (Joyah Sport). That was my orientation name di Kolej (dulu kamsis) Rahim Kajai. Diorg ni ingat aku mungkin sbb aku jd class rep. for girls masa tu. Hahahahah...class rep. ni jugak lah yg tak abes belajar. Itu adalah masanya aku kenal dunia; kenal manusia dan kenal hidup. Wahhhh... memory lane gitewwww. Masa tu aku kenal dengan kawan-kawan yg luar dari comfort zone aku di BBB (arhhh mcm UKM tu jauh sangat). But seriously aku tak pernah ada kawan2 luar dari kawasan rumah aku.

Dan sekarang kawan2 aku ramai yg dh further study kat oversea. Some of them practice malah ada yg dah buka firm sendiri. Ada gak yg jadi cikgu okeyyyy.... Kalau aku habis study di UKM dulu, gamaknya skrg aku jadi lawyer ke?

Aku sekarang ni Puan Kerani jer...tp aku suka kawan-kawan lawyer aku ok jer dengan aku. One of them jd wedding planner aku lagi. Takde pun yg mendongak ke langit sehingga lupa kaki berpijak di tanah.

Okey?

-JoYahSpoRt-

5 comments:

imHepPie said...

besh ke jdi loyer..aku agak takut coz jdi loyer neh men antara dosa ngan pahala je

sha said...

emmm..syok teringat kenangan lalu yek..miss something???

Mimieku said...

nak kwn engineer..sbb ada hati nak jd engineer..tp sempat masuk fac.engineering jek..kira ok lah tuh kan..ada gak perkataan "engineer"..

bleh pulak request nak kawan apa dan siapa???hahaha..sengal.

Azuan said...

wah bagus la kalau loyer yg tak berlagak ni huhu

adiwarnatasya said...

Adiwarna pun suka kawan ngan lawyer gak...
Memang best ada kawan cam mereka kan2???:)