Wednesday, August 3, 2011

Geng Mengaji

Salam Ramadhan Kareem...

Selesai hari ke3 puasa. Blog lain mungkin cerita pasal menu berbuka. Tapi bagi aku la, sama je kot tiap2 tahun. Cuma kali ni, 1st day puasa kami buka kat umah umi. 2nd day di umah mak. Makan memang la tak ingat. Cuba kawal pengambilan nasi tapi nampaknya makin horror. Hahaha Gasaklah!

Memulakan minggu bulan Ogos ni, aku dah terjebak dgn hal yang bodoh. Yup mula2 seronok2 tetibe terlayan perasaan plak. Aku taklah beriya-iya tapi kadang2 benda2 yg lepas mmg berhantu sikit. Tp akhirnya aku berjaya gak merungkai kekusutan. Mujur tak terlajak jauh. Aku pun salah. Sebab dia mungkin perlukan orang yang "faham" dengan perangai dia. Shit! Rasa cam budak bangang baru akil baligh dpt couple. Hahaha. Gelakkan diri sendiri. Dalam perjalanan 10km, aku mungkin dah terlajak salah jalan 3.5 km kot. Seb baik nampak papantanda AWAS BAHAYA DI HADAPAN. Anyway, semua dah selesai. Kawan tetap kawan. Itu takkan berubah. Dan nampaknya dia pun faham. Noktah. Gila berderau aku. Tak tau bila nak berhenti dan patah balik. Asyik terlajak...terlajak...terlajak... Cukuplah 3.5 km ajer.

Anyway, hujung Julai selesai Program Kemasyarakatan Bersama Orang Asli Selangor. Tuhan bagi aku kerja yg sangat memerlukan tenaga dan fokus. Itu juga membantu aku agar tidak terus terlajak. Geleng kepala sudah.

Jadinya, Ramadhan aku aman. Doa sepanjang Ramadhan, syaitan diikat jauh dari aku. Seram sejuk. Sebab dengan dia ini memang aku kalah. Damn!

Biarlah rahmat Ramadhan berada di keliling aku dan En. Anuar.

Catatan agak emo di awal Ramadhan.

Hati aku pun ada taman...walaupun taman tu setakat taman permainan, bukan taman bunga.

Sila gelakkan aku. Hehehehe.

Tajuk takde kaitan.

No comments: