Tuesday, November 17, 2009

DRAMA - SPAN - DLL


Drama...drama...drama...

Hidup ini sebenarnya mmg perlukan drama-drama. Bosan kalau A sampai Z menjadi rutin. Kadang-kadang perlu juga A+, A- atau mungkin L menjadi XXL. Hermmm...wah sungguh tak paham.

Aku dh selesai menguji "kehebatan" aku sbg kakitangan kerajaan dengan satu ujian / soalselidik berkaitan audit nilai. Ia adalah soalselidik dari JPA yg berbentuk soaljawab ttg diri kita sbg kakitangan kerajaan. Perlu huraian? Tak payah la...

Wah..wah..wah... kannnn? Tapi aku tau...seperti mana aku, orang lain juga akan terdiam bila menjawab soalan-soalan "mudah" ini. Setelah aku menyelesaikan soalselidik itu, aku sedar banyakkkkkkk benda yg aku selalu amalkan; antaranya :

1. Claim OT tapi waktu keje sebenar tak buat keje (taknak buat dahhhh)
2. Cuti rehat mmg utk berehat...MC untuk selesaikan hal2 lain atau pun curik tulang je masa waktu pejabat (ooopppsss)
3. Keje sikit.....ngadap Internet banyakkkkkkk...padahal keje aku bukan perlu ngadap Internet sgt pun (FB kah...?)
4. Update blog boleh...tapi fail meja tak siap-siap (ahakkksss...)
5. Main game ok jer...tp bila nk wat keje tetiba jer sakit kapla (atau mata berkaca-kaca heheheh)
6. Datang lambat balik on time...huhuhuhu
7. Hilangkan pen, liquid paper, gunting.... (hakmilik kerajaan Malaysia tuuuuu....)
8. Makan...makan...makan... dan makannnnnn.....
9. Gossip...gossip...gossip... dan gosipppp...
10. Merungut...merungut...merungut...dan merunguttt...

Kesimpulannya; aku ni lagi banyak main-main dari buat keje...Huh! Wat malu kompeni jerrr.

Apa kaitannya dengan drama?

Yerrr... aku dapat rasakan banyak drama yang akan berlaku. Hahahahahhaha........(aku suker gelak mcm Sarip Dol).

Sukahati aku la nak tulis hapa ponnnn...

Anyway...EQuaLS3 dh selesai..gud bye to all dari Belgium, Jepun, UK, Singapore, Austria dan skrg WoDMo2 is on going. Hi to Glenn Marion. Nak tgk gmbr?



This guy is a Principal Researcher in Process & Systems Modelling dari Scotland (takde kaitan dgn MODEL atau Supermodel ok).

Tinggi dia ni.. and for sure genius la dlm bidangnya. Aku tak paham pun tapi seronok jer dgr talk dari org2 yg benar-benar berilmu...sambil2 shoot gambar. Credit to Cik Raksasamini sebab bagi aku belasah LX3 nyer...hahahaahah.....

Dan sorang lagi..yg ni mmg aku kagum ni. Namanya Dr. Karina Razali. Cun...pandai...cakap omputih pergghhhhh....kelassss gitew. Ni Malaysian and yg paling penting...dia ialah seorang WANITA...hahahah...aku tetiba rasa cam feminis tawww... Consultant berkenaan medical issues (taknak citer lebih2 takut salah). Anyway jengah2 la ke http://www.hart.com.my/.

5 comments:

imHepPie said...

aku x suka drama..layan muvie la feel

Rasaksa Mini said...

huhu.kamera tu beli mmg utk dibelasah. tapi smpai skrang tak belasah pon lg. amik pic gedik2 byk la. huahahahaha.

adiwarnatasya said...

Betul gak apa yg diperkatakan tu...
Aku sendiri pon kerja kat opis bertimbun2;tapi buat benda lain cth main internet...tak henti2...Manalah kerja aku nak siap ooppssss...heheheiii:)

YuSniZa said...

kak Zah.. I likeeee Glenn Marion..huhu
Hensem.. :P

Pok Li said...

Bagus juga sesekali menjawab kuiz mengenai diri kita