Sunday, August 16, 2009

AKU + YANG + TAKDE + PERASAAN

Semenjak usia dewasa ni, aku tak pernah lagi kehilangan orang tersayang yg rapat ngan aku. Seingat aku masa aku sekolah rendah, kematian nenek belah walid jer yg terakhir. Ye lah masa tu sekolah rendah tak berapa nak paham kot. Aku rapat gak ngan arwah sbb masa kecik2 aku mmg tinggal dekat ngan dia. Cuma seingat itu aku tak menangis pun tapi sepupu aku siap menangis meraung lagi.

Kemudiannya lama aku tak berdepan ngan kematian orang terdekat (mohon dijauhkan... nauzubillah). Atok belah umi kemudiannya terlantar hampir 3 tahun seingat aku. Yer...itu aku mmg dh ready. Lama arwah terlantar. Jadi pemergiannya tak mengejutkan bagi aku. Dan sekali lagi, aku tak menangis (langsung).

Dan kematian arwah bapa mertua aku...aku jadi "mangsa" keadaan lagi. Yerrr....aku tak menangis jugak. Aku paksa utk menangis (aku sedih, cuma aku tak menangis). Tapi tak boleh. Walaupun ipar2 aku dan mak mertua aku menangis macam mana pun, aku tetap macam tu.. Aku tinggal di rumah mertua hampir 2 tahun selepas kawen. Aku tau rutin arwah, makan minum kegemaran dia, cawan kegemaran dia malah batuk dia pun aku dh kenal. Tapi kenapa yerrr aku tak menangis?

Jadi aku ini jatuh kategori apa? Takde perasaan? Hati batu? Hati kering? Ntah....

Aku takut satu jer...bila orang tgk aku, orang kata aku takde perasaan. Nangis tu perasaan ker? Setau aku, sedih tu perasaan, nangis tu perbuatan. Aku je kot yg paham gitu.

Tapi siapa tau saat menangis aku kan?
Yerr...aku dah lepas masa tu. Masa di mana aku menangis tiap2 malam (yerrrkkk...aku terasa cam "tutttt" jer). Itulah yg aku nak reveal dalam sehari dua ni. Jiwang? Tak...ni bukan jiwang. Tapi kisah dendam yg tak berbalas. Terampun tapi tidak dilupakan.

PEACE

No comments: